poniedziałek, 10 września 2012

Ciasto z nektarynkami

Miękkie, wilgotne ciasto z nektarynkami, w sam raz do kubka mleka. Ciasto z tych, których przygotowanie lubię najbardziej - miksujemy składniki, pieczemy i mamy ciacho:) Zamiast nektarynek możecie oczywiście użyć innych owoców.


Składniki:
  • 150g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 180g cukru
  • 180g miękkiego masła
  • 4 jajka
  • 4 nektarynki

Wszystkie składniki poza nektarynkami umieścić w misce i dokładnie zmiksować. Tortownicę (średnica 25cm) wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto. Na wierzch wyłożyć pokrojone nektarynki. Owoce w trakcie pieczenia opadną na dno. Piec 40 minut w temperaturze 180oC.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. uwielbiam nektarynki i mam ich sporo do wykorzystania;) dzięki za podsunięcie pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta. :) Nektarynki to jedne z moich ulubionych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda znakomicie! Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajne ciasto. z ciepłym mlekiem idealne połączenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda i brzmi przepysznie. A jeśli jeszcze mówisz, że takie proste, to chyba się skuszę. Dzisiaj jednak w planie tarta z jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale idealnie gładkie na wierzchu! Ja ostatnio się poddałam, wyszedł mi zakalec, na razie wypieki z ciężkimi owocami w cieście odchodzą u mnie w niepamięć.

    OdpowiedzUsuń