sobota, 15 września 2012

Muffiny ze śliwkami i cynamonem

Delikatne, pachnące cynamonem muffiny ze śliwkami. Jedne z lepszych jakie jadłam. Niestety śliwki już się kończą, ale myślę, że można je z powodzeniem zastąpić jabłkami. Niezwykła zaletą muffinek jest ich prostota i szybkość przygotowania. Nie musimy brudzić miksera, wystarczy składniki niedbale wymieszać. Polecam!


 Składniki suche:
  • 150g mąki pszennej
  • ¾ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1½ łyżeczki cukru wanilinowego
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 60g cukru

Składniki mokre:
  • jajko
  • 100ml jogurtu naturalnego
  • 60ml oleju

Składniki na kruszonkę:
  • 50g masła
  • ¼ szklanki mąki
  • ¼ szklanki cukru pudru

Dodatkowo:
  • 200g śliwek

Muffiny wyszły dość niskie, więc spokojnie możecie pomnożyć składniki razy 1,5.

Śliwki kroimy w kostkę, odstawiamy. Składniki suche przesiewamy przez sitko. Składniki mokre łączymy w osobnym naczyniu i przelewamy je do składników suchych, dorzucamy pokrojone śliwki. Mieszamy, ale tylko do połączenia składników. Ciasto nakładamy do foremek.

Przygotowujemy kruszonkę. W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę i cukier puder, mieszamy widelcem. Tak przygotowaną kruszonką posypujemy muffinki.

Pieczemy przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180oC.

Smacznego!

/Przepis ze strony artkulinaria.pl

9 komentarzy:

  1. Jak jesiennie się zrobiło. Bardzo odpowiednio zresztą. Śliwki i cynamon, bardzo podoba mi się Twoje połączenie, zwłaszcza ciekawi - nigdy nie próbowałam takich muffin. Wyglądają pysznie, zwłaszcza z tą kruszonką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie spróbuj, jestem pewna, że będą smakować:)

      Usuń
  2. cynamon i śliwki... jesień :) babeczki do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliwek nie mam, ale jabłka jak najbardziej ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. śliwki to ostatnio mój ulubiony owoc w wypiekach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam mnóstwo śliwek. W końcu wiem, co z nimi zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam podobne muffinki kiedyś, zarówno ze świeżych jak i suszonych śliwek. Obie wersje były pyszne :) A dodatek cynamonu jest strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń