sobota, 1 września 2012

Tarta z jabłkami i cynamonem

Najpyszniejsza tarta z tych dwóch, które miałam okazje zrobić;)) Zapach cynamonu unosił się w całej kuchni. Zniknęła w błyskawicznym tempie. Przepis ponownie podpatrzony u Marty.

Zdjęcie niestety robione wieczorem, bo do rana prawie nic nie zostało:)

Składniki na ciasto:
  • 1½ szklanki mąki
  • ¼ szklanki cukru
  • 100g masła
  • jajko
  • łyżka śmietany 18%

 Składniki na nadzienie:
  • 3 jabłka
  • jajko
  • jogurt naturalny (170g)
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka cukru wanilinowego
  • łyżka cukru

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy i ugniatamy na gładką masę. Wstawiamy do lodówki na 30 minut. W tym czasie formę smarujemy masłem, jabłka obieramy i kroimy na cienkie plasterki, pozostałe składniki na nadzienie mieszamy razem. Ciasto wykładamy na wysmarowaną masłem formę, pamiętając, żeby zostawić wyższe boki, inaczej rozleje nam się masa jogurtowa. Plasterki jabłek układamy na cieście i wszystko zalewamy masą jogurtową. Masę rozprowadzamy łyżką po jabłkach. Wstawiamy do rozgrzanego do 180oC piekarnika i pieczemy przez 40 minut.

Smacznego!

22 komentarze:

  1. Uwielbiam tarty z cynamonem i jabłkami..narobiłaś mi strasznej ochoty na nią:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę pysznie! Tarta przepiękne!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się zupełnie, że do rana znikła. Musiała smakować cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie tarty. Aż mam ochotę taka zjeść. Pozdrowienia z Francji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam:)) a tarta naprawdę pyszna, idealne połączenie jabłek, cynamonu i jogurtu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wielbicielką wszystkiego co z jabłkami i cynamonem <3
    Muszę kupić blachę do pieczenia tart... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmmm ta tarta jest idealna na jesienne długie wieczory... chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję za przepis, świetny !!! już kolejny raz korzystam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, przepis i u mnie należy do tych częściej wykorzystywanych, pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Właśnie biorę się za pieczenie tej tarty. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam! Dziękuję za przepis. Oczywiście moje nie wyszło nawet w połowie tak piękne jak Twoje! :)) Ale było pyszne. Efekty tu: http://wwwbdb2.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że i tak smakowała pysznie:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Chciałam dodać komentarz u Ciebie, ale niestety konieczne jest zalogowanie :(

      Usuń
  11. Była pyszna, a własnie dochodzi w piecu kolejna - tym razem pamiętałam, żeby dodać jajko do jogurtu. :)))
    Nie jesteś zalogowana na gazecie??? Szkoda. Nawet nie wiedziałam, że osoby, które konta nie mają na gazecie nie są w stanie dodać komentarza. :((

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie podziwiam efekt końcowy... góra wyszła super, niestety ciasto niedopieczone i wiem, że to dlatego że piekę w kombiwarze.
    Nie pomyślałam, żeby najpierw podpiec spód- następnym razem tak zrobię i jestem pewna, że nie będzie wtopy :))
    Oceniając przepis- rewelka, zwykli "piekarnikowcy" nie będą mieli żadnych problemów :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam do czynienia z kombiwarem, a jako "piekarnikowiec" potwierdzam - w piekarniku bez problemów:) Może faktycznie dobrym rozwiązaniem będzie podpieczenie najpierw samego spodu.

      Usuń
  13. Zastosuje się do Twojej rady co do jabłek i jednak zrobie tą. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. REWELACJA!!! ZROBIŁAM DZIŚ :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis doskonały! Rodzina zachwalała, zeżarli całą w kwadrans. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem tak... kiepska ze mnie kucharka ale tarta wyszła i była pyszna! Dziś powtórka dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałam zapytac na jakie wymiary formy sa podane proporcje? Moha tatra w piekarniu ciut za bardzo wysoka:( pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń