poniedziałek, 4 lutego 2013

Popękane czekoladowe ciastka

Rewelacyjne mocno czekoladowe ciastka. W smaku przypominają brownies, z wierzchu delikatnie chrupiące, a w środku miękkie, wilgotne.

 
Składniki (na około 45 ciastek):
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 120g miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru (ja dałam 1 i 1/3 szklanki, ale ciastka wyszły bardzo słodkie)
  • 2 jajka
  • 4 łyżki rumu
Dodatkowo:
  • 1 szklanka cukru pudru

Połączyć mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól. W osobnym naczyniu zmiksować masło na jasną, puszystą masę. Dodać cukier, jajka, rum i mieszankę suchych składników. Ponownie zmiksować.

Podejrzewam, że tak przygotowane ciasto należy przez kilka godzin schłodzić w lodówce i dopiero po tym czasie powinno się formować kulki dłońmi i obtaczać je w cukrze pudrze. Ja niestety nie schłodziłam ciasta i ciastka po włożeniu do piekarnika zrobiły się całkiem płaskie.

Ciastka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180ºC przez około 15-17 minut.

Smacznego!

/Przepis ze strony justmydelicious.com

6 komentarzy:

  1. Jak myślisz? Czy jak pominę rum, to będą niedobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wpłynie to na strukturę ciastek. Spróbowałabym zamiast rumu dodać jeszcze jedno jajko, ciastka pewnie wyjdą wtedy odrobinę inne, ale też powinny być smaczne:)

      Usuń
  2. Mm, wyglądają super:) Ja tam rum bym dodawała bez wahania, ale nie każdy może/chce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne i na pewno pyszne, zapiszę do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. te ciastka za mną chodzą już od dłuższego czasu :) muszę je w końcu upiec!! Twoje wyglądają bardzo smacznie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają... słodko :)
    u mnie na słono, tarta z szpinakiem - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń